måndag 30 september 2013

Marghitas lilla flygplats.

Nu har hösten slagit till med bra styrka.
Det har blivit kallare och i söndags tände vi till och med en brasa för o hålla huset varm.
Något annat som gick varmt var symaskinen. Fick ju för mig att göra en drake/kite till mina goda vänner i bröllopspresent, Sagt o gjort det blev en lyckad grej men det tog musten ur mig lite eftersom det var stressigt och jag var sjuk i samma veva som jag sydde deras så att göra en för mig fick liksom mogna om lite.
Men så fick jag rycket igen och i söndags sydde jag för fulla muggar. Idag måndag var det vindstilla på morgonen men med tiden blev det mer o mer, så efter jobbet hade Courtney och jag en Kite date.
Jag har aldrig flugit någon stor kite förut allra helst en som inte är intrimmad och egengjord.
Kanske skulle ha varit mindre vind men vad gör man när man blir flugsugen som grodan sa.
Jag riggade kameran och här är ett litet smakprov.
Undrar just hur mina armar kommer att vara i morgon. Lite schimpanseeee.


1 kommentar:

  1. HAHA!! wiiiiiiihh! den ser stark ut. Den där slulle helt klart vara olämplig här i östersund! Jag måste skaffa en stor till i vinter. just nu på asfalt är det insane. Jag flög ju förra veckan när det blåste as. lämnade många spår efter mig i gruset. fick säkra i bilen när ja slulle rätt till linorna, brukar annars räcka med att stå på en lina men den bara sopade undan fötterna på mig.

    SvaraRadera