onsdag 18 september 2013

Avlastad.

En liten åter rapport ang dikes grävaren som havererade.
Dagen efter så fick jag lasta upp den på trailern igen och köra bort den till mekanikern för det var smidigare för dom att ha hela maskinen där än bara motorn.
Väl där så fick jag köra ner den från flaket,vilket blev en tjock upplevelse.
Vi satte ett par gamla byxor över avgas röret för o slippa bli duschad igen, men nu blev det bara en grymt tjock oljerök som fyllde förar utrymmet istället. Det känndes som jag hade halsat motor olja efteråt. Det var så tjock så jag hade svårt o se mina egna armbågar.
Så efter ett tag så bara rann det olja ur de där byxorna, ner på mina skor så jag fick lik väl tvätta lite igen.
Men idag hörde jag att de hittat en trasig topplocks packning så vi får väl se när jag behöver åka och hämta tillbaka den.
Nytt byggteam kommer ikväll så vi har fått tagit ett par andetag idag.
Mors.

1 kommentar:

  1. Hej Jonte! Har du lust att skicka eran adress till mig? lindgren_ida@live.se

    SvaraRadera