lördag 3 maj 2014

Privat svampskog

Jo men titta!
Jag fick för mig att kolla i svamp lådan häromdagen och vilken förvåning, stora fina champinjoner hade kommit upp, så stora att jag kunde skörda en 5-6 st, de andra lämnade jag så att de kan växa till sig.
Jag som trodde att jag skulle möta ett hav av mögel, Svamp som svamp men det var bättre med champinjoner.
Så idag blev det pizza bullar med färsk egenodlade champinjoner, Det ska vara matsäck till imorgon då vi ska åka och kolla på motocross.
Fick se en affisch förra veckan att de skulle vara en tvådagars tävling i Valea lui Mehai den här helgen. Inte visste jag att det fanns en motocrossbana där.
Men som vanligt så är informationen på topp när det kommer till rumänska evenemang så det stod bara datum men inte tidpunkt så vi får väl se när vi kommer dit helt enkelt.
Ska försöka komma ihåg och rapportera.
God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar