fredag 29 mars 2013

kyckling i mitt hjärta..... som han sjöng,

Vi har fått till en liten vana att vissa helger kolla på ett program som heter Bizzar foods with Andrew Zimmern. När vi äter kvällsmat tillsammans.
Det handlar om Andrew som far runt i världen och äter mat från olika kulturer som kanske inte är så vanliga.
Man märker tydligt att man tar vara på hela djuret mycket mer i länder där kött inte är lätt tillgängligt. Så med det i tanke så har jag sett att de säljer kyckling hjärta och gris hjärta här i landet, Jag har varit på jakt efter nöt hjärta men det har har jag inte lyckats hitta än.
Så igår kom jag över ett paket hjärta o magmuskler till ett par dussin kycklingar.
Vi fick gäster så vi gjorde grillspätt av kyckling fileer och så provade jag att spätta upp alla hjärtan ja kunde hitta i lådan. Jag hade först marinerat dom i chili o vitlök mm.
Sen på grillen ett tag.
Efter att ha ätit sig väldigt mätt vid lunch på Borritos med väldigt goda mexican fried beans så var man inte så jätte hungrig när kvällen kom.
Grillspätten smakade bra, och det var inget fel på marinaden på hjärtana heller men det var en lite trixig konsistens, tänk att man äter en ganska köttig korv, där skinnet knäpper till lite när man tuggar igenom det och att det ger lite motstånd när man låter matkvarnen gå igenom den.
Jag drog i mig knappt ett dussin, courtney en kvart av en och en av våra gäster drog i sig två fulla spätt.
Det krävs nog lite vana att tycka om dom för att köpa ett nytt paket.
Kommer nog vänta en vecka eller två innan jag köper det igen.
ett halvt hjärta, ett helt hjärta och en mag muskel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar