torsdag 28 januari 2016

Tillbaka till dåtiden.


Ja då blev man 18 igen.

Idag och igår var jag och tog mitt Colorado körkort. Man kände sig ung på ett nervöst sett.

Det började med att jag gick och skrev in mig på DMV (Division of Motor Vehicles) Jag har fått gått och väntat för de måste se två bevis på att jag bor på den adress vi har. Så till slut fick jag rätt bevis så då kunde vi gå av stapeln. Men jag trodde jag skullle få en bok att studera och sen boka teori, men det var pang på hon sa i kassan efter att gått igenom alla papper att du kan ta dator nummer 7 och när du är färdig gå och ställ dig i emellan avspärrningarna.

Det var jag inte beredd på så jag fick 8 fel av 25 frågor så det blev inte godtjänt då man fick ha max 6 fel. Själv tyckte jag väl att frågorna som jag hade fel på var fel redan i trafik systemet men det hjälpte ju inte.

Så jag fick till slut en bok och över en milkshake på närmsta hak så gick vi igenom allt och gick tillbaka för ett andra försök. Då gick det bättre, bara ett fel.

Men eftersom jag inte var ensam att ta körkort så fick jag vänta tills den 9feb för o ta uppkörningen. Så idag (dagen efter) så gick jag o fråga om jag kunde vänta för o se om det var någon som inte dök upp till sin tid, men testpersonalen var så upptagna så det blev inget. Men eftersom man kan ta testet på ett privat företag och ett sådant låg vägg i vägg så gick jag över dit och fick en tid på studsen.

Så efter 15min men en mysig gubbe som toralt liknade en av byggteam smålänningarna i Marghita så blev jag godtjänd. En bra körning, skulle kunnat hållt mer i ratten, och siktat på hunden istället för tanten. I övrigt bra, en på minnelse att köra åt rätt håll i rondellen nästa gång. Sa han och kröp ur bilen med konstig fläck på byxorna, måste ha suttit i något tänkte jag, och körde ner kabbat för att vädrade ut bilen på vägen hem.

Jag tittar fortfarade efter jobb, har fått lite kontater och ska göra några träffar så vi får väl se vars det leder.

Laszlo har börjat skolan med mormor som rektor och mor som pedagog.
Vi var också och såg en rodeo med tillhörande boskaps och lantbruks mässa. Det var välklippta kor och studsiga tjurar med fladdrande cowboy på ryggen.
Och så höll vi vår tradition vid liv med att elda upp julgranen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar