lördag 9 januari 2016

Ny snö.

Inatt föll det snö som fortsatte att falla under dagen. Det blev väl en sådär 7-8cm. Har hittar en kött butik som jag gillar. Det är från Ukraina men det som driver det nu är nog födda här. För de startade 1950. Så det är välhängt.
I det här huset (och det kommer mer o mer hos andra också) så handlar det om att det ska vara fritt från hormoner och antibiotika. Och nötköttet ska helst vara gräs uppfött och bäst om de är slut gödda på gräs.
Tänk vad smidig om de gjorde som oss och förbjöd allt sådant få behöver man inte jaga rätt på små butiker med special kött.
I alla fall, jag var tillbaka till butiken idag och de gör egen bacon och andra kött detaljer bla en Swedish potato sausage. Visste inte är det fanns speciell svensk korv i Ukraina. Så jag köpte ett paket, det var sten fruset det ligger och tinar. Det blev lite bacon, sidfläsk och revben.
Så ikväll gjorde jag ett experiment jag har har tänkt på länge. Porc belly sandwich. De skar upp sidfläsket i halv tums skivor. Här hemma så gjorde jag en blandning av hälften salt hälften socker och lite peppar o chili. Sen doppade jag fläsket i det och lade det på galler i en plåt o in i ugnen på ca 350f i en sådär 35min. Sen blandade jag maionäs och lönnsirap och bredde på två skivor bröd. På med sallad ost och fläsk. Mums med Courtneys cole slaw. Kanske i saltaste laget.
Håller på och försöker hitta på något bra namn på mitt företag jag ska starta. Björks monkey business klingar kanske inte rätt här. Lika så A Bjork at work vilket av en amerikan kan upplevas som A dork at work det blir inte heller bra.
Funderar på JC Loa eller JC Bjork.
Strömshult båg o våg blir bara konstigt på engelska: stromshult bag o vag.
Och Grebo Dirt Design blir missvisande om jag skulle sälja hembakade rågbröd. Får klura ut något tjeckt. WRP är ju redan taget.
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar